Reinkarnation = Ansvar

Tänk om vi slutade att filosofera kring om vi reinkarnerar eller inte och acceptera att vi har ett ansvar för allt vi gör här i världen – skulle inte världen snabbt bli ett bättre ställe att leva på? Själva ämnet reinkarnation känns så besudlat av alla som tror dittan och dattan att vi har gått ifrån att leva efter vad det skulle innebära (Ansvar) till att tro på det eller inte. Så vad skulle det egentligen innebära då om vi föds igen i en annan kropp? Skulle det innebära att den kvalitet jag valt att leva med både med mig själv men även med andra finns med mig även i detta livet – för mig känns det så och det förklarar även att vad jag har känt i mitt liv kanske inte alltid har sitt ursprung i mina erfarenheter gjorda i detta liv. Det ger mig också möjligheten att – vart jag än är i livet – ta ett beslut som jag känner är sant för mig. Ofta har jag funnit på sistone att jag tar beslut som inte gynnar mig och jag kan bli arg och förtvivlad över detta – ibland känns det som jag inte kan ta ett beslut som gynnar mig men det är inte sant. Om jag bara lyssnar inåt på vad jag känner så vet jag att det är rätt väg även om mitt huvud och tankar kanske säger annat. Ibland verkar det som min hjärna inte riktigt kan tänka i samma banor som mitt hjärta och jag blir ofta förvånad över hur enkelt något kan komma min väg även om min hjärna inte riktigt förstod hur det gick till. Jag lever varje dag och försöker så gott jag kan att ta ansvar för mig själv och hur jag är i världen – inte för att jag är rädd för konsekvenser om jag inte gjorde det men för att det känns sant och ansvarsfullt och framför allt för att jag mår bra av det.

img_3659

Spara

Spara

Leave a Reply

